12.5.08

Stendöd

Idag åkte jag ut till Nöttja för att röja upp lite bland projekten där ute och mina mål var två problem, ett som Sammy satt upp i höstas "Stendöd, 7B+" och ett väggproblemsprojekt. Först värmde jag upp med tre riktigt fina problem som känns som klassiker allihopa "Stolen FA, 5B", "Super Monkey, 6B" och "Bröder Blöder, 7A".

Först till "Stendöd"...jag kände jag lite på förstamovet som är bökigt om man inte sitter rätt men kändes helt ok efter ett tag. Sen var det bara cruxmovet kvar som är ett riktigt powermove mellan en sloper och en bra list, men det är långt och biter på axlarna. Efter ett gäng tries lyckades jag göra det några gånger i rad och satte mig ner för att länka. Jag gjorde den på 3 länkförsöket men lyckades toucha paddan med tröjan (tror jag) och kände att jag borde göra om den och satte mig ner för lite vila och riggade mobilkameran lite snabbt... (ingen vidare film för det fanns bara en stubbe som den inte välte på :D.....)


Hann aldrig prova väggprojektet.....

No comments: