1.10.13

Marstrand - Fotfjongen

En ledig tisdag, underbart. Jag kände mig tvungen att åka lite längre då jag hade en heldag och vädret var strålande. Det fanns lite "unfinished buisness" i Marstrand sen bouldermeet så det fick bli målet.

Först ut ville jag avsluta "Living Sacrifice" som jag gjort några snabba försök på under mötet men inte hunnit göra innan vi skulle gå vidare. Ett grymt tillskott till sektorn och sällan man får hänga på så stora slopers här hemma. Jag gjorde lite annorlunda sekvens än britterna gjorde i sin film och med en liten häl så slipper man hänga loss i några dåliga grepp och kan snabbt ta sig till juggen innan urtoppningen.

 Living Sacrifice (videostill)

Living Sacrifice (videostill)

Dagens nästa var "Goofhead Variant". Jag har alltid tyckt att detta varit ett skitproblem, mest för att det känts så jobbigt, bökigt och svårt. Men sist när jag var där lyckades jag göra moven snabbt och det kändes inte alls speciellt svårt eller bökigt. Första försöket gjorde jag bort mig rejält då jag missade på toppen för att jag gick till fel (läs inget) grepp och föll. Jag tog en liten vila i det underbara vädret och lyckades kravla mig upp försöket efteråt.

När jag ändå var där så gjorde jag också ett gäng försök på "Animal act" och föll efter hoppet för att foten stack, jag är mycket sugen på att komma tillbaka och försöka göra den.


Goofhead variant (videostill)







 Goofhead variant (videostill)

Sen var min hud helt förstörd och allt jag rörde vid kändes som det brändes. Jag åkte och kollade in
en nyare sektor; Smekåsen. Jag klättrade en fin 7A och kollade bara på de andra problemen då greppen inte riktigt gick ihop sig med huden.



No comments: