13.3.15

Mosjön - Film

Igår gjorde vi slag i saken och åkte norröver till Mosjön utanför Örnsköldsvik. Jag och Anna hade en svag oro i kroppen över snöläget så pass nära polcirkeln. Men till vår stora glädje var blocken allt annat än toppade med snö, det var perfekt. Jag har drömt om att få åka till Mosjön sen första gången det dök upp bilder på det stora blocket och äntligen var det dags! Området är inte så stort, men vad det saknar i kvantitet väger det med råge upp i kvalité, linjerna är uppenbara och stenkvalitén så nära perfekt den kan bli, enligt mig. Jag vet att jag i princip hyllar allt jag klättrar på, men om ni får chansen och framförallt om ni klättrar 7C-8A, åk hit!

Vi fastnade på den "lilla stenen" och orkade inte med allt för mycket på det stora blocket denna gången. Här kommer en liten film som filmades ur samma vinkel som solen så fint sken.

Exklusiv beta hur man tar sig ner från blocket.

No comments: